...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Tuesday, January 1, 2013

New Life

Assalamualaikum Pembaca :)



Bagaimana kita hendak cerita kita pada hari ini ? Bagaimana kita hendak mengenali kita pada hari ini ?
Bagaimana kita hendak teruskan jalan kita pada hari ini ? Jika kita cuba untuk berputus asa .
Petikan bergambar telah benar benar merumuskan apa kita pada hari ini . Bukan senang untuk jadi senang tapi senang sangat untuk jadi susah . Jawapannya setiap hari yang baru bermula dengan langkah satu jika gagal hari seterusnya mula juga dengan langkah yang baru sampai langkah demi langkah berjaya mengikut step by step . contohnya gambar ini .


Tak semua orang hidupnya terlalu bertuah . Semuanya bergantung pada kesilapan masing masing dan masa untuk sedar akan silap mereka yang lepas . Dan bahawasanya mereka harus memulakan sesuatu yang baru sesuatu yang dapat memberi galakan pada mereka untuk meneruskan kehidupan ini . Bagi aku juga telah memulakan satu langkah yang baru . Aku ingin mencuba dan kenapa aku tidak boleh diberikan peluang lagi . harus ada kan . Dunia ini adil pada mereka yang berusaha . Aku harap begitu yang aku masih boleh berusaha sampai cita cita aku terhasil dan aku ingin juga berkerjaya . Mendogak kelangit melihat awan awan yang tak semestinya cerah begitu juga aku melihat sesuatu dihadapan tak selalunya terang tapi keyakinan seseorang itu membolehkan menerangi jalan yang ada . Tapi yakin tiada bererti mereka keseorangan mereka dibantu oleh semangat semangat yang turut membantu kebahagiaan orang lain .
Sometimes we become so focused on the finish line,that we fail to find joy in the journey ...

0 ulasan:

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories