...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Wednesday, January 2, 2013

10 Makna


Assalamualaikum pembaca mari saya share sesuatu apa yang ada bermakna mungkin kot ?

1. Ia menyakitkan untuk mencintai seseorang dan tidak akan disayangi sebagai balasan.
Tetapi apa yang lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah
mencari keberanian untuk membiarkan orang itu tahu bagaimana anda rasa.

2. Satu perkara yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu dengan seseorang yang bermakna banyak kepada anda, hanya untuk mengetahui pada akhirnya bahawa ia adalah tidak pernah dimaksudkan untuk menjadi dan anda hanya perlu melepaskan.

3. Memang benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sehingga kita kehilangannya, tetapi ia juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita telah hilang sehingga ia tiba .

4. Ia hanya mengambil masa satu minit untuk tertarik pada seseorang,satu jam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang tetapi ia mengambil masa seumur hidup untuk melupakan seseorang.

5. Pergilah untuk seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia hanya mengambil masa untuk senyuman supaya membuat hari yang gelap kelihatan cerah.

6. Mimpi apa yang anda mahu bermimpi, pergi di mana anda mahu pergi,menjadi apa yang anda mahu menjadi. Kerana anda hanya mempunyai satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang anda mahu lakukan.

7. Sentiasa meletakkan diri anda dalam pelbagai rintangan . Jika anda merasakan bahawa ia menyakitkan anda, ia mungkin menyakitkan orang itu juga.

8. Satu perkataan cuai boleh menyalakan persengketaan. Satu perkataan kejam boleh menghancurkan kehidupan. Tetapi perkataan yang penyayang boleh menyembuhkan dan memberkati.

9. Gembira orang tidak semestinya perlu yang terbaik segala apa yang mereka hanya membuat sebahagian daripada segala-galanya yang datang sepanjang jalan mereka.

10. Cinta bermula dengan senyuman, tumbuh dengan keiklhasan, berakhir dengan kebahagiaan. Apabila anda dilahirkan, anda menangis dan semua orang di sekeliling anda tersenyum . Tetapi bila hidup mendekati mati, anda seorang yang tersenyum dan semua orang di sekeliling anda adalah menangis.


2 ulasan:

Unknown said...

jiwang la bro...hahaha..btw aku suka no 1 tuh... =)

ShahfiqSharuddin's said...

naluri saya haha .... suka jugaa elehh ><

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories