...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Saturday, August 24, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Nukilan - Siapa kita ..

Kadang Kadang kita tak menduga siapa yang kita suka itu adalah memandang apa yang kita ada ?
Mungkin kan . Dan akan terjadi kan :')

Kita mungkin rasa rendah diri sangat apa yang aku ada nie ? Apa dia yang aku ada ?
Dalam hati selalu rasa macam kurangnya aku tapi aku nak cuba yakin apa yang aku ada dalam hidup aku sendiri tapi bagaimana ?. Dan sekejap je yakin pastu datang balik fikirkan apa aku ada nieh apa aku ada nieh ?
Kau nak apa yang harus aku ada apa ye ? Jawab balik dalam membicara dengan hati sendiri ? Kadang kadang menyalahkan diri sendiri atas ketidak yakinan diri untuk berdiri atas kaki sendiri .. HarusLah Percaya " Be Yourself "

Maafkan jika tak mampu ada apa-apa pun untuk membanggakan .
Maafkan jika tak terdaya menjadi sempurna dimata mata kau .

1. Aku ada BMW , Kemewahan dan Aku boleh Beli Kebahagiaan buatmu .
2 . Aku ada Kereta Cabok tapi aku Cuba usaha untuk membahagiakan mu .

Agak-agak kau nak pilih yang mana ? Apa yang kau pilih pun yang tentukan hanya kau sahaja untuk memilih siapa yang kau mahukan ? tapi aku hanya mengharap dan berharap sahaja . Jika bukan untuk aku , aku mungkin terima dan redha atas ketentuannya . Sebab mungkin aku ada kekurangan yang terlalu banyak . Mungkin juga aku tiada apa yang kau mahukan . Mungkin juga aku bukan seorang yang boleh membahagiakan mungkin juga ?

Dalam hidup ini siapa kita tak pandang kemewahan ? Kau pandang ke ?
Kita mungkin dicipta mempunyai perasaan hati tapi kita tidak boleh menduga hati hati mereka kerana jauh sekali siapa mereka . Melainkan hati mereka sudah menjadi milik kita :') . Adakah itu cukup sempurna ? Aku pasti tak akan menyatakan sempurna belum cukup lagi .

Pilihan yang kita buat, dan peluang yang kita ambil, akan menentukan nasib kita ... 


0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Just Word

Hidup ini kan selalu kata apa itu Kenapa ? Apa itu Mengapa ? dan menjadi persoalan yang masih belum terjawab untuk mengenali segalanya . 

Saya cuba tanya kenapa saya tak boleh suka pada sesiapa di mata saya buat masa ini . Adakah saya sudah hilang perasaan tentang itu . Adakah saya takut pada sesuatu yang saya nantikan tidak pernah muncul lagi . Mungkin ianya akan berulang kembali . Banyak kali saya cuba banyak kali ianya hampa . Apakah saya cuba untuk menunggu perasaan yang bakal tiba . ehh Kemana engkau mahu pergi 'sunset ' engkau menghilang meninggalkan kegelapan kepada saya dan engkau tidak akan menyinari saya lagi ? Ataupun engkau akan menjelma sekali lagi untuk esok hari . dan untuk buat saya tersenyum lagi .. 
Janji ianya bersinar kembali , dan janji saya setia disini lagi 
Siapa dia yang saya cari , siapa dia yang saya nanti . Merenung kembali mungkin saya rasa betapa rendah diri dalam melihat kelebihan sendiri . Mungkin ... Saya tiada apa apa yang terlalu sempurna .

Sudah lama saya pendam tapi ianya sudah tenggelam dilautan dalam ? Tapi saya tidak tahu berenang adakah saya tidak mampu untuk mengambilnya kembali ? Saya takut saya akan tenggelam bersamanya . Saya takut hanya menjadi sia-sia hanya kerana perasaan yang lama . Hanya sekadar mencari yang baru tapi ianya tidak pernah bererti .

Saya suka melihat orang lain bahagia saya tumpang seketika . Saya mungkin tersenyum jika ianya adalah saya dengan dia . Tapi saya suka berilusi seketika ? mampukah tersediakah ? Semua yang saya rasa adakah diri saya telah lengkap . 

Saya cuba cari perasaan suka , sayang , rindu , dan cinta tapi ianya tidak pernah terlihat dari sudut hati ini . Bagikan saya peluang untuk merasainya . Bagikan sekali lagi untuk saya memilikinya . ya Allah adakah ianya ujian bagi saya . 

Sekilas saya boleh lihat perasaan mereka , Sekilas itu saya dapat bayang kan   ' alangkah 'kan ..

Untuk hati ini , untuk segalanya akan terkata ........




#Abangapiit 

Saturday, March 30, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Qoutes : Okay or Not ?



Mungkin saya seorang yang suka ketawa tapi tak bermakna saya gembira ,
Mungkin saya seorang yang mudah tersenyum tapi tak bermakna saya ceria ,


# Kadang kadang kita cuba cari apa yang harus kita ada dan apa yang harus kita tiada ..

Wednesday, March 27, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Nukilan : Silent Love

Dalam permulaan cinta si gadis dan si lelaki yang bernama Fika dan Adam , Keluarga gadis tersebut tidak menyukai dan menentang sekerasnya pada perhubungan cinta mereka . Keluarga gadis tersebut beranggapan bahawa Adam tidak mempunyai taraf  latar belakang yang setanding dengan mereka dan mereka takut bahawanya Adam ttidak akan dapat membahagiakan anaknya . Malah mereka menyatakan bila berkahwin dengan Adam anaknya akan menderita selamanya .

Oleh kerana tertekan dengan apa yang ditempuhi oleh mereka , pasangan tersebut sering kali bertengkar dan menyalahi . Walaubagaimanapun Fika suka Adam secara mendalam , tetapi dia sering bertanya kepada Adam " Bagaimana dalamnya cinta awak pada saya " ujar Fika kepada Adam yang sering mengadu pelbagai masalah diatas punca daripada keluarga Fika . Tetapi Adam tidak pernah menyalahi mereka dan dia sedar bahawasanya dia siapa dimata mereka .

Sebagai lelaki Adam mengakui dia tidak patut menyalahi semuanya kepada Keluarga Fika dan membuatkan Fika berasa sangat kecewa dan menangis . Adam perlu melakukan sesuatu untuk membuktikan dia perlu buka mata keluarga Fika yang dia seorang yang berjaya ( Dalam hatinya berkata ) . Dengan itu , segala permasalahan menjadi tekanan Fika dan tempatnya melepaskan perasaan hanya pada Adam walaupun mereka tidak direstui keluarga Fika . ( Dalam hati Fika ) Hanya dialah , Untuk dialah tempat aku bertahan dan dialah kekuatan aku .

Lalu Adam membuat keputusan untuk pergi seketika dan selepas beberapa tahun ,Adam telah lulus dalam peperisksaan dan memutuskan untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara . Sebelum meninggalkan tanah air yang tercinta Adam berjumpa dengan Fika untuk mengatakan sesuatu yang ada pada hati Adam " Saya bukan terlalu baik untuk berkata-kata tetapi saya tahu untuk mengatakan yang perlu awak tahu bahawa " I LOVE YOU Fika " ujar Adam kepada Fika . Dan Adam menyatakan " Jika awak membenarkan saya menjaga awak nanti saya akan menjaga awak  untuk sepanjang hidup saya dan saya akan bina sebuah keluarga kelak . Bahawasanya Adam akan sedaya upaya untuk berhadapan dengan Keluarga Fika untuk mengahwini anak perempuan mereka kelak . Malah Adam mengatakan di depan Fika " adakah awak akan berkahwin dengan saya nanti " lalu Fika terdiam dan mengalir airmatanya hanya mampu tersenyum . Kemudian Adam terpaksa pergi meninggalkan Fika dengan lambaian tangan yang terakhir . Ucapan Fika kepada Adam hanyalah satu " Semoga Berjaya Adam ".

Fika hanya berkerja dengan syarikat bapanya sendiri dan Adam diluar negeri meneruskan pengajiannya . Mereka hanya menghantar surat cinta melalui e-mel dan panggilan telefon . Walaupun ianya sukar unuk menanti saat akan bakal tiba , mereka tidak pernah untuk berputus asa .

Suatu hari , dalam perjalanan ke tempat kerja Fika dilanggar oleh pemandu yang tiba tiba hilang kawalan . Apabila dia terjaga dia hanya terbaring diatas katil dan tidak mampu untuk mengerakan anggota badannya . Fika melihat ibu bapanya berada disampingnya dan dia menyedari bahawa dia cedera teruk . Melihat tangisan ibunya , Fika tahu ibunya mahu keselesaan yang perlu ada padanya . Tetapi dia sedar bahawa  semua yang boleh keluar dari mulutnya hanyalah mengeluh . Fika telah hilang suaranya ....Para doktor mengatakan bahawa kesan pada otak Fika telah menyebabkan dia kehilangan suaranya .


Semasa menginap di hospital , selain menangis senyap, ..Fika mengeluarkan airmatanya melihat dirinya tanpa suara lagi . Apabila sampai di rumah, segala-galanya seolah-olah sama. Kecuali bagi nada dering telefon. Yang menusuk ke dalam telinganya setiap kali hatinya ianya berbunyi. Dia tidak ingin untuk membiarkan Adam tahu tentang perkara ini . Dan tidak mahu menjadi beban kepadanya nanti , dia menulis surat kepada Adam mengatakan bahawa dia tidak mahu ada apa perhubungan lagi disebabkan kecacatan Fika . Dia terlalu malu untuk berhadapan dengan Adam nanti . Lalu Fika tidak mahu menunggu apa-apa lagi .


Dengan itu , Adam menghantar berjuta-juta dan berjuta-juta jawapan , dan banyak panggilan telefon hanya untuk memberitahu kenapa kenapa kenapa Fika . Tetapi Fika hanya menangis ....

Ibu bapa memutuskan untuk berpindah ketempat lain daripada pengetahuan Adam , dengan harapan bahawa Fika dapat dan boleh melupakan segala-galanya dan gembira ditempat yang baru .

Dengan persekitaran yang baru, Fika belajar bahasa isyarat dan memulakan hidup baru. Memberitahu dirinya setiap hari bahawa dia mesti melupakan Adam . Suatu hari , rakannya datang dan memberitahu bahawa Adam telah kembali . Dia meminta rakannya tidak membiarkan dia tahu apa yang berlaku kepada dia dan tidak memberitahu di mana Fika berada . Sejak itu, tidak ada lagi berita dia.

Setahun telah berlalu dan rakannya datang dengan sampul surat dan sebuah kotak , yang mengandungi kad jemputan untuk perkahwinan Adam . Hati Fika berkecai apabila melihat kad jemputan perkahwinan Adam . Apabila dia membuka surat itu , dia melihat namanya tertulis diatas kad jemputan dan membuka kotak tersebut adalah pakaian pengantin  . Hati Fika menjadi berdebar-debar adakah ini realiti . Ia mengambil keputusan untuk memakai bila tarikh itu tiba .

Apabila Fika sudah sedia dengan keputusannya ,Fika pergi ke tempat tersebut dengan memakai pakaian yang diberi oleh Adam dan sampai sahaja ke tempat itu dia melihat lelaki yang menunggunya adalah Adam yang tersenyum keseronokkan . Fika hanya menggunakan bahasa isyarat memberitahu " Saya telah menghabiskan masa setahun untuk belajar bahasa isyarat ini Adam .Adam tidak kisah dengan apa yang terjadi kepada Fika dan  hanya untuk membiarkan awak tahu bahawa saya  tidak pernah lupa janji saya untuk mengahwini awak Fika . Biarlah saya menjadi hati awak dan berikan saya peluang untuk menjadi suara awak Fika " I Love You ". Dengan itu, Adam menyarungkan cincin perkahwinan ke jari Fika . Fikah  akhirnya tersenyum . Dan Mereka Bahagia hingga keakhir hayat . Sekian

 Jika saya lupa pada janji saya terdahulu , saya bukan orang yang harus anda percaya . Maafkan saya 







Tuesday, March 26, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Puisi Cinta Dia Kerana Saya


Kamu berikan saya satu harapan nyata ,
Dan kamu bantukan saya untuk menghadapinya ,
Apabila kehidupan ini menurunkan semangat saya ,
Kamulah yang akan menjadi pembawanya .

Kamu ajar saya untuk menjaga ,
Dan kamu tolong saya berkongsi cerita ,
Kamu membuat kan saya lebih bahagia ,
Dengan kebaikan kamu saya tahu awak terlalu sempurna .

Daripada kamu saya belajar cinta ,
Dan saya belajar untuk setia ,
Dan saya belajar untuk percaya ,
Malah saya belajar untuk mencari kesempurnaan cinta .

Dengan rahmat yang maha esa ,
Kamu adalah milik saya untuk selamanya ,
Kamu mungkin jodoh saya ,
Tertulisnya nama kamu dihati saya ,
Dan tertulisnya nama saya dihati kamu wahai cinta saya .

Kamulah segalanya dan penyebabnya ,
Apabila saya mendengar cinta saya dihatimu wahai cinta ,
Saya suka kamu kerana kamu begitu baik hati, bertimbang rasa dan memahami saya ,
Saya suka kamu kerana kamu begitu menyenangkan, indah dan sempurna ,

Saya lemah kerana membiarkan kamu ,
Saya tak terdaya untuk mencari cinta ,
Dan semuanya kerana kamu ,
Kamu membuatkan saya seorang lelaki yang dicintai .

Terima kasih wahai cinta saya ,
Semoga saya dan kamu tidak dapat dipisahkan kecuali takdir yang maha esa ,
Semoga kebahagiaan dan kesempurna cinta kita kukuh dan setia ,
Assalamualaikum cinta saya .


# Ini nukilan saya tiada apa apa yang mengena tentang perasaan saya : ) semoga terhibur ... 

Saturday, March 23, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Unless

Hidup bukan satu permainan yang mudah , ia adalah satu keperluan dan kehendak untuk menempuhi dunia dan akhirat kelak ..

Hargailah hidup ini . Pandang ia lihatlah hidup suatu kesempatan yang tidak akan terulang kembali . Apa yang berlaku tak akan pernah dikembalikan atau diundurkan masa itu . Cuma masa masa depan yang bakal kita ubahkan . " Hidup ini bukannya untuk hidup diri sendiri " jangan berkata tanpa bila bukan kerana mereka mereka yang pernah wujud dimata kita .

Selami hidup ini dengan merasai kehadiran diri kita yang sebenarnya adakah satu manfaat kepada semua orang ? maka kita cuba bertanya adakah aku masih lagi berguna untuk mereka? Menghargai hidup ini agar ianya lebih bermakna . Bila sesuatu perkara itu kurang kita mencarinya untuk menambahkan , bahawasanya kita cuba memperbaharui apa yang kurang ...

New step for begin a journey  

Tuesday, March 19, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Kita Takkan Bahagia ke ?


Kita berkenalan dengan dia sekali pun kalau bukan tertulisnya nama kita untuk dia tidak mengubah apa pun untuk mendapatkan dia balik . Mereka yang pernah ditolak atau putus ( break ) dalam percintaan itu selalu mempunyai sifat amarah yang terlalu tinggi kerana atas atas kesilapan atau kebenciaan yang terlalu . Tidak ada yang dapat melarang seseorang untuk jatuh cinta mahupun menolak cinta .

Sebagaimana kita punyai hak untuk mencintai dan melamar seseorang itu, maka ada juga kita terpaksa redha dengan apa jua penerimaan seseorang itu terhadap diri kita . Adakalanya kita mencuba mendapatkan seseorang itu tapi usaha kita tidak pernah berjaya . Bahkan dalam kehidupan rumah tangga juga ada juga penceraian walaupun mereka terdahulu merupakan pasangan yang bahagia . Cinta itu hanya mengejar kebahagiaan didunia dan diakhirat .Hanya usaha dan tawakal kita untuk memiliki cinta yang benar benarnya .

Mengapa adanya putus , cerai dan penolakan perhubungan antara pasangan kekasih itu ? Sampai kita merasai cukup sempurna dimatanya dan cukup untuk membahagiakannya . Jawapannya adalah sangat ternyata bila sesuatu jodoh itu telah ditetapkan oleh yang maha esa atas setiap manusia di muka bumi ini . Hanya pasrah dan redha untuk menerima ketentuan ilahi . Tapi ada juga pasangan sudah lama berkenalan yang bahagia hingga akhir hayat .

Bagi yang kecundang berfikir positiflah apabila suatu cinta itu tidak pernah dibalas . Belum tentu kita memperoleh kebahagiaan bila hidup bersamannya . Apa yang kita pandang baik secara mata kasar , belum tentu berbuahkan kebaikan di kemudian harinya ..

Adakalanya keinginan untuk bersama orang yang kita idamkan begitu menggoda .Tapi bila ternyata cinta kita bertepuk sebelah tangan , untuk apa difikirkan lagi . Allah maha pengatur , pasti akan mempertemukan kita dengan orang yang sempurna dimata kita dan akan memberikan kebahagiaan seperti yang kita idam idam kan selama ini . Bahkan mungkin lebih baik dari yang kita harapkan sebelum ini .

Be Positivi Thinking . Suatu hari kelak ketika kamu telah berkahwin dengan orang lain bukan dengan si dia yang kamu idamkan nescaya kamu begitu takjub dengan kebahagiaan yang kamu rasakan . Percayalah banyak orang yang telah merasakan hal demikian .

" Cinta itu hebat dan sangat indah pada yang mencari cinta yang suci "
" Bahagia bukan bererti memiliki semua yang kita cintai . Bahagia itu mencintai semua yang kita perlu cintai "


Sekian .. 

Sunday, March 17, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Ambang Perpisahan


1.Ketika berjumpa ataupun berbicara di telefon,si dia banyak diam dari berbicara seperti selalu.Kamu saja yang tidak banyak berkata.Dia cuma menjawab acuh tak acuh saja.Sepatah ditanya,sepatahlah yang dijawabnya.

2.Kalau berjumpa,si dia kerap mempamerkan wajah yang kurang senang ataupun 'bad mood'.Tentu saja kamu sendiri tertanya-tanya mengapa si dia begitu.Alasan yang diberikan ialah 'bad mood' ataupun kurang sihat.

3.Si dia mula pandai melawan kata-kata kamu.Kalau kamu memberi pendapat ataupun membahaskan sesuatu,dia akan cuba membantahnya.

4.Kamu berdua sering bertengkar walaupun disebabkan perkara yang remeh temeh.Sebelum ini seboleh-bolehnya kamu berdua mahu mengelakkan dari bertengkar.Tapi kalai dah perkara kecil sebesar kuman pun menjadi isu,tentu saja ada yang tidak puas hati.

5.Kini dia bukanlah pendengar yang setia.Kalau dulu pada dialah kamu meluahkan perasaaannya.TApi kini bila kamu memerlukan,dia tiada.Kamu dapat rasakan yang dia juga seakan menyisihkan diri dari kamu.

6.Telefon bimbitnya sering ditutup dan apabila kamu bertanya,dia menjawab sudah kehabisan bateri ataupun tidak mahu diganggu.

7.Si dia sering berkata.Andainya kita tiada jodoh,lebih baik awak cari pengganti saya yang lebih bagus.Sekurang-kurangnya awak dapat melupakan saya'.

8.Si dia berasa sangsi dengan kamu.Tatkala kamu sibuk dengan urusan kerja,si dia selalu prasangka yang bukan-bukan.

9.Si dia sering mencari kesilapan kamu.WAupun kesilapan kamu tidaklah sebesar mana,boleh mengamuk besar juga dia dibuatnya.MAlah dia juga boleh mengungkit kisah lalu semata-mata mahu menambahkan penyebab kesilapan kamu itu.

10.Sering sangat sensentitif dan emosional.Pantang dicuit,rasa nak marah saja.

11.Si dia mula mengelakkan diri dari berjumpa dengan kamu.Pelbagai alasan diberi bila ajak berjumpa.

Kongsikan ......

Saturday, March 16, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

No mood

Berasa salah pun tak juga sebab sudah tiada apa apa pun . Jadi hanya kehendak untuk buat sesuatu perkara yang tiada siapa akan pedulinya . Jadi janganlah ada perasaan marah dan tidak menyukai . Dulu aku fikirkan kepentingan seseorang dalam hidup ini tapi seolah olah aku seorang yang penjaganya .

Thursday, March 14, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Omong Kosong

Setiap kali nak update sesuatu mesti akan tertangguh balik dan akan tunggu bila ianya dapat dipublishkan balik . Selalunya macam itulah bila memikirkan sesuatu sepintas lalu jawabnya ingatan itu hanya dapat kesan sikit sahaja yang selebihnya episod akan datang haha .

Biasalah aku seorang manusia yang biasa bukan luar biasa . Sering kali mengulangi kesilapan yang tak pernah cuba untuk membetulkan walaupun hati itu ingin tapi anggota itu malas haha . Hari ini nak update kosong je . Dan ingin menyatakan aku sebenarnya sihat waalfiat . .

Kejap kejap ! macam ada idea je nak tulis


.
.
.
.
.
.
alaaaaa lupa balik ..
Okay lah sekian terima kasih :) .....

Sunday, March 10, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Tips Keyakinan ..




1.Jangan sesekali memandang rendah pada diri sendiri
   Kenapa kamu memperbesar-besarkan lagi kesilapan yang dilakukan sedangkan kamu masih punya lebih banyak kelebihan yang perlu diberi tumpuan utama?Apakata kata kalau kamu suruh seorang teman memberi ingatan kepada kamu tiap kali cuba rendahkan diri kamu sendiri.Disini kamu boleh tengok berapa kali kekerapan kamu berbuat demikian tanpa disedari.Jadi kamu akan lebih berhati hati lagi di lain masa.

2.Tingkatkan pencapaian diri
   Kadangkala kita sendiri tidak pasti sama ada diri kita berkualiti ataupun tidak.Seolah apa yang dilakukan seharian tidak memberi sebarang faedah.Salah satu cara mudah adalah dengan mencatatkan apa saja yang kamu lakukan di dalam buku kecil atau diari.Setiap malam sebelum tidur,senaraikan semua perkara baik yang kamu lakukan pada hari tersebut.Mungkin kamu akan rasa terperanjat bila mendapati banyak perkara menarik yang dilakukan!

3.Kurniakan hadiah untuk diri sendiri
   Tak ramai orang terpikir untuk melakukannya.Sekiranya kamu berjaya melakukan sesuatu perkara menggembirakan,apa kata kamu mengucapkan tahniah kepada diri kamu sendiri dan berikan hadiah tertentu yang kamu sukai.Sebenarnya ia dapat membantu meningkatkan lagi keyakinan diri sendiri sesorang dan kita akan lebih menghargai diri kita sendiri.Malah jika kamu renung dalam beberapa saat tentang kebaikan/kejayaan yang kamu lakukan.ia akan dapat menambah keyakinan diri.

4.Kaji kekuatan diri
   Setiap orang punya hari cuti/rehatkan diri sendiri.Walaupun hanya dalam beberepa minit saja kamu berfikir tentang kelebihan diri kamu,pasti kamu akan terkejut apabila perasaan kamu akan menjdai lebih positif.Apa kata kamu tuliskan tiga perkara yang kamu suka tentang diri kamu dan cuba ingat ia sepnjang hari.Cubalah !

5.Jaga diri sendiri
   Pastikan pemakanan kamu sihat dan seimbang serta melakukan senaman.Apabila diri kamu lebih 'fit',akan memberikan kamu kuasa tambahan serta menambah rasa yakin diri.Kamu juga rasa lebih gembira.

Read n Learn :)

Kadang kadang keyakinan kita berada pada orang orang disekelilingi kita , Jadi mereka lah pembina mereka juga semangat ..



Saturday, March 9, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Nukilan ini ...

Esok ialah hari kekasihnya boy itu sedang terpikir apa hadiah yang paling sesuai untuk girlnya . Dalam keadaan terpikir dia hanya ada 5 ringgit sahaja dan pada masa itu juga dia terpikir sesuatu hadiah yang agak sesuai dalam situasi dia dengan girl dia sekarang ..

Jadi dia membeli hadiah tersebut dengan membalutnya secantik-cantiknya .Kesokkannya  dia mengajak girlnya keluar jalan jalan sambil membuat suprise hadiah hari jadi yang first time boy membeli selama perkenalan mereka .

(kesokkannya di suatu taman )

Girl  : Awak terima kasih ye kerana bawa saya jalan jalan . Tapi pelik kenapa ye ?
Boy : Peliknya kenapa ?
Girl  : ialah selalunya kalau nak jalan jalan pun saya yang selalu ajak . Awak tak pernah pun nak cakap jom lah keluar ke apa apa ke ? kan ..
Boy  : ishh awak nie tu pun rasa pelik . Seharusnya awak cakap terima kasih dan alhamdulillah lah sebab saya mungkin dan berubah kan ?
Girl   : hahaha . awak nie lawak lah . tapi okey jugakan .
Boy  : tapi saya nak jumpa ngan awak nie sebab saya nak ucap Happy Birthday sayang ( nada yang kuat )
dan semoga panjang umur dan murah rezeki tau . Nah hadiah nie sayang !! ( nada suprise )
Girl   : awak ingat juga ye hari jadi saya .hehe terima kasih awak sayang awak tau ! sangat sangat !
Boy  : mesty lah saya ingat . awak kan kekasih saya kan .
Girl  : yela tapi saya nak buka kan boleh tak ? mesti barang nie mahal kan kan . ( dalam keadaan sangat seronok )
Boy  : ye sayang boleh . Hadiah tu bagi saya sangat mahal teramat sayang . tapi kalau tidak terlalu mahal lagi saya minta maaf lah .
Girl  : ( dia membuka kotak tersebut ) haahhh ! ( terkejut ) sayang tak akan pen , sebuah buku nota dan tisu-tisu banyak sangat nie awak bagi dekat saya nie !! mana bukti yang awak sayang dekat saya nie haa !! ( nada marah ) kalau macam nie hadiahnya saya pun boleh belilah ..( terus berjalan balik kerumahnya tanpa menoleh kekasihnya kembali ) ...

girl tu sampai ke tepi jalan .. Saya Kecewa dengan awak !! ( menjerit )
Lalu boy tersebut ambil balik kesemua hadiah hadiah tu lalu balik pulang dengan keadaan sangat sedih ..

Pada masa itu juga boy tersebut menghantar mesej dekat kekasihnya .

Boy :  Sayang hadiah itu bukan yang sebenarnya tapi ianya sebagai jenaka saya untuk awak . Saya tahu awak akan marah dan tidak suka . Tapi biar lah hadiah itu permulaannya semasa saya dengan awak . Saya beli kan pen itu untuk awak catatkan kesalahan kesalahan saya yang sering buat awak terluka dalam buka nota yang saya belikan tarikh kan nanti awak akan ingat siapa saya dimata awak . Saya mahukan awak tulis seberapa banyak yang saya pernah lakukan . Bukan itu sahaja tisu itu bila awak menangis kerana saya mungkin saya tiada disamping awak untuk mengelap airmata awak tu biarkan tisu yang saya beli itu jadi pengelapnya dan menemani kesedihan awak . Awak jangan risau hadiah saya seterusnya adalah saya akan menikahi awak suatu hari nanti anggaplah itu hadiah yang tiada tolak bandingnya lagi daripada hadiah yang saya belikan semuanya itu ... itu janji saya .. daripada bakal suamimu ..

Girl :  Selepas membaca pesanan daripada kekasihnya ( dia terus menangis teresak esak ) akhirnya dia menyesal kerana tidak menghargai sesuatu pemberian yang simple tapi membuatkan sesuatu yang bermakna untuknya dirnya juga .. Dia terus meminta maaf kepada kekasihnya ....

end .....

Pemberian seseorang adalah keikhlasan dirinya untuk memberi , bukannya sebagai satu paksaan untuk membeli  sebuah hadiah . Jadi hargailah pemberian seseorang itu dan menjagainya ..

Wednesday, March 6, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Kesunyian Itu




Kesunyian adalah satu perasaan kosong yang hadir dalam diri seseorang . Dia tidak membayangkan orang lain dari sudut pandang kasar hanya dia berada disudut terpencil tanpa sesiapa disekelilingnya .Malahan hati dan jiwa dia terlalu celaru dan tidak menentu . Bagi aku kesunyian ini terlalu banyak bukan hanya kesunyian ertinya perasaan tapi kesunyian juga boleh dibahagikan daripada beberapa sudut seperti  kesunyian agama , kesunyian keluarga dan kesunyian sabahat handai .

Kesunyian perasaan adalah kesunyian yang kita lakukan sendiri dengan cara memendamkan perasaan yang terlalu . Sampai kita payah untuk meluahkan walhal kita ingin cuba keluar daripada kepompong hidup yang menyunyikan . Tapi kesunyian tersebut membuat fikiran seseorang terlalu tidak yakin dengan orang sekeliling akan menerima kehadiran dia dan dia terlalu ingin menyendiri walaupun mempunyai kawan kawan yang prihatin padanya . Kesukaran itu membuatkan dia seorang yang ego dalam hidup .

Kesunyian agama adalah kita terlalu jauh kepada pencipta kita sendiri sehingga kita leka akan permainan dunia yang merancakkan . Walaupun kita merasai dunia ini sebagai peneman yang setia kita perlu ingat bahawasanya nanti kita perlu menyendiri dalam alam yang berbeza masa itu kita teringat pada dunia tapi dunia bukan lagi peneman kita . Kita terlalu jauh daripada dunia dan pada masa itu kita perlu mencemburi dunia yang menduakan kita dengan orang lain dan membiarkan kita bersendirian nanti .

Kesunyian keluarga mungkin terlalu pahit dan mungkin terlalu pedih dalam hidup kita . Mungkin juga satu persatu keluarga kita akan hilang meninggalkan duniawi ini seperti kita mencabut kelopak kelopak bunga satu persatunya . Pada mulanya kita terlalu bahagia disamping mereka mereka bagaikan dunia ini terlalu bercahaya dengan warna warninya . Jawapan kita terjawab bila salah seorang atau pun serentak keluarga kita telah pergi tanpa kita sedari tanpa kita berada sekali dengan mereka mengikuti mereka sekali . Kesunyian tersebut menyebabkan kita menjadi kemurungan serta kita sukar terima dugaan tersebut .

Kesunyian bersahabat juga seperti mana kesunyian keluarga . Kesunyian bersahabat mungkin terlalu mengecewakan mungkin juga terlalu mengembirakan . Adakalanya kita sukar mencari kawan yang betul betul memahami hidup dan prinsip kita . Tapi bila ianya dusta kita sukar untuk menerima kepercayaan terhadap seorang kawan . Ada juga hidup seseorang terlalu suka bersendirian walhal dia mempunyai ramai kawan . Ertinya hidup prinsip dia tidak suka menyusahkan .

 Di sini berbagai definisi kita boleh buat dengan fikiran kita sendiri untuk memikirkan satu faktor yang dapat diceritakan . Kesunyiaan ini tak semesti menghalang seseorang itu untuk merasai erti kebahagiaan tapi ia mengajar dia erti kesabaran dan mengajar ia mencari warna warna sang pelangi .

Senyap saya tidak bermakna bahawa saya berhenti. Ia bermakna bahawa saya tidak mahu berhujah dengan orang-orang yang hanya tidak mahu memahami ...


Monday, March 4, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

My Quotes



* Kita sentiasa berharap seseorang itu muncul bukan hanya sebagai teman tapi sebagai yang boleh mengubah hidup menjadi lebih sempurna ..


Saturday, March 2, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Apakah Saya Telah Jatuh Cinta ?

Hanya berkongsi ~


Rasa jatuh cinta sukar digambarkan mahu pun diucapkan dengan kata kata . Siapa yang jatuh cinta akan sentiasa dibuai perasaan . Semua menjadi indah dan membahagiakan . Namun kadang kadang cinta seperti api . Jika tahu mengendalikannya , maka kita akan selamat . Jika tidak kita terus sakit dan merana .

Tanda Tanda jatuh cinta ;

Sukar Memejamkan mata 
  ♪ Bila kita dibuai perasaan jatuh cinta tidur kita menjadi tidak tenteram asyik memikirkan tentang si dia . Badan kita masih boleh baring mata dan tangan kita selalu melakukan sesuatu . Dan masa itu angan kita melayang jauh memikirkan si dia , " Apa yang dia buat ? Apa dia juga memikirkan kita ?Apa dia sama seperti kita sukar memejamkan mata .

Perasaan Sentiasa Berdebar
  ♪ Perasaan kita sentiasa berdebar debar jika bertemu atau memandang si dia . Malah sering kali serba tak kena apabila dia menyapa diri kita .


Suka Bertanya Khabar
  ♪ Ketika kita jatuh hati , keinginan kita untuk sekalu tanya khabar si dia semakin tinggi . Kita menjadi seorang yang prihatin terhadap si dia . Kita juga sering menjadi risau bila berlaku sesuatu terhadap si dia .

Resah Gelisah
  ♪ Pernah tak apabila dia tidak kelihatan atau tidak membalas text atau menjawab panggilan kita hati kita terus menjadi resah dan gelisah . Dan masa itu kita sering tertanya pada hati mana dia ? kemana dia ? .

Dihinggapi Cemburu
   ♪ Cemburu itu terlalu kuat sehinggakan si dia rapat dengan orang lain kita menjadi marah dan cemburu . Tambah tambah lagi bila si dia ketawa dan gembira dengan lelaki atau perempuan lain . Perasaan cemburu itu menjadi kuat .

Hobi Baru Termenung
  ♪ Bila kita sedang belajar atau berkerja sekalipun fikiran kita sentiasa teringat pada si dia dan masa itu secara tiba tiba kita akan termenung jauh . Kita terlalu memikirkan dan terbayang bayang wajah wajahnya sambil itu kita tersenyum keseorangan .

Ingin Selalu Bertemu
   ♪Ada saja aslasan kita untuk berjumpa denganya . Ingin bertanya , Ingin minta nasihat dan Ingin diskusi masalah . Malah kita sering kali mengajak untuk selalu berjumpa . Lepaskan rasa rindu .

Rindu Atau Apakah Ertinya ?
  ♪ Rindu itu wajib ada apabila kita bercinta . Kadang kadang kita terpaksa meninggalkan si dia atas urusan penting . Kadang kadang kita ada masalah untuk berjumpa dengannya . Kadang juga percakapan atau nasihat dia selalu terngiang ditelinga membuatkan kita merinduinya .

Bergayut di Telefon
  ♪ Selalunya kita akan lebih untuk menelefonnya semata mata untuk mendengar suaranya . Bahkan menjadikan hati kita lebih teruja dan seronok bila mendengar suaranya .

Berubah Selera  
   ♪Kehadiran si dia ternyata telah membuat jiwa kita menjadi melankolis . Kita menjadi sangat sensitif dan ingin selalu dilihat romantis . Padahal selama ini kita mungkin dikenali seorang yang payah untuk tersenyum . Namun kehadiran cinta kita telah mengubah sikap kita menjadi seorang yang riang dan gembira .

Memberi Hadiah 
  ♪ Dikala kita jatuh cinta kita jadi seorang pemurah . Kita sering memberi hadiah kepada si dia walaupun alasan kita sengaja .

Lebih Rajin
  ♪ Kita menjadi lebih semangat , kreatif dan berfikiran positif . Malah apabila kita satu kelas dengan si dia kita lagi kelihatan lebih menonjol kerajinannya .

Menjaga Penampilan 
  ♪ Dahulu mungkin kita seorang yang selekeh tapi bila kita telah temui cinta kita menjadi seorang yang menjaga penampilan . Sentiasa kelihatan kemas dan segak bila berjumpa dengan si dia .

Sedia Berkorban
  ♪ Atas nama cinta , ramai orang berkorban apa saja . Hanya satu tujuan untuk memberi kebahagiaan kepada si dia . Kita sering lakukan apa saja untuk si dia agar hatinya terjaga .

Menjadi Orang Lain
  ♪ Untuk membuat lebih mendapat perhatian daripada si dia , Maka kita sedia menjadi orang lain . Karakter kita kadang kadang berubah apa terkenang  apa yang diingini oleh si dia .

Persamaan 
  ♪ Kadang kadang secara tidak sengaja dia dan kita banyak persamaan . Kita juga rasakan macam serasi lah pulak ?

Suka Memuji 
  ♪ Selalunya kita akan memuji kecantikkannya atau ketampanannya . Hanya untuk lebih menyeronokkan hati dan kita pun rasa suka memandangnya . Rindu pun makin hilang .

Inginkan Perhatian
  ♪ Kita selalu mengharapkan si dia memberikan perhatian dan mahu meluangkan waktu bersama kita .Meskipun hanya bertanya khabar untuk setiap hari .

Bertekad untuk Memilikinya
 ♪ Tentu sahaja , kita sangat bertekad untuk memilikinya . Apapun keadaan dirinya , kita pasrah dan menerimanya seada adanya .Meskipun kita harus menghadapi halangan dan rintangan, tekad yang ada di dalam dada menjadi semangat untuk mendapatkannya .

Doakanlah ..
Ya Allah ...
Seandainya telah Engkau  catatkan 
dia akan menjadi teman hidupku
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami
Agar kemesraan itu abadi ..

Dan ya Allah... ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan...
..Dia bukan miliku 
Bawalah dia jaauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa 
bersama dengannya 

Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah 
Walaupun tidak bersama dengan dirinya ...

Ya Allah ya Tuhanku...
Parsahkanlah aku dengan takdir-mu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini

Ya Allah 
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
di duni dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat 

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan 
kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh
Amin ... Ya Rabbal 'Alamin

( Doa ini Di ambil dari : Dudung.net )  


Friday, March 1, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Bermonolog


Andai semua kata kata  dan cerita cerita dalam karyaku ini adalah kisah nyata dalam hidup ku ini , Mungkin aku tidak akan mampu membendung suka dan duka yang datang silih berganti .
Andai semua kata kata indah  mampu ku lukiskan setiap hari betapa kertas kertas dan warna yang akan ku tuangkan menjadi lukisan yang terindah , akupun takkan mampu mendapat belaian belaian manis setiap hari dan akupun takkan mampu mendapat duka dari perlakuan perlakuan kasih yang pahit jika itu ada .
Oh andai saja semua ini benar adanya aku hanya akan mampu berucap Terima Kasih buat semuanya kerna apapun ini aku harus menerimanya kerana takdir dan nasib tidak bisa diubah dalam sekejap ..
Wahai kasih yang tersembunyi disebalik layar lebar ini dimana dirimu berada,adakah engkau mendengarkan keluhan dan curahan hati ini .
Wahai kasih yang belum tahu siapa dirimu yang bersembunyi dibalik awan dan hujan,akankan engkau menyapaku dan menghampiriku .
Dan adakah engkau seorang mengamit jiwa ini yang akan menjadi kasihku ini ..  Khayalan dan bayangan aku takkan pernah berhenti sampai disini ...


" Love it, express a lot of different feelings with few words "

Saturday, February 23, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Crying tears of happiness


Hadiah paling besar yang pernah kita sendiri tidak ditemui di kedai-kedai atau di mana mana sekalipun adalah sekeping hati yang hanya boleh didapati dalam hati keluarga anda dan rakan-rakan sekeliling anda . Dan perlunya bertanya kenapa bila kita cuba bersendirian mereka datang untuk menghampiri , bila kita berjauhan kenapa mereka datang untuk merindui dan kenapa bila kita memerlukan mereka hadir untuk membantu . Itulah kerana mereka hadir untuk membahagiakan kita dan mereka ada untuk sempurnakan hidup kita . Mereka hanya dapat berkongsi apa yang mereka ada , apa yang mereka dapat , apa yang mereka miliki semata mata untuk memberikan kita tersenyum dan mampu menikmati kebahagiaan di samping mereka juga . Bila kita menangis sekalipun mereka hadir untuk merasai perasaan itu dan lalu mereka menciptakan satu senyuman untuk membuang tangisan tersebut .
 " Rain is hunting you when sadness but rainbow make you happiness when you need it for your life to be smile " ... 

Terima kasih kerana telah wujud dalam hidup ini kerana tiada mereka siapalah kita untuk hari ini tanpa mereka apalah yang kita ada untuk hari ini . Kebahagiaan adalah datangnya daripada ilahi tapi kita hanya yang cuba mengusahakannya . Bukan sekadar untuk memilikinya sendiri tapi memilikinya untuk berkongsi dengan orang yang amat memerlukan . Kadang kadang hidup bukannnya selalu tersenyum , disebaliknya adanya tangisan .


Petikan ini dari John Lennon .. saja ubah : )

#ApiityangComeL
#ShahfiqNizam

Saturday, February 16, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Quotes of my Soul

Aku seorang yang suka berkongsi tentang apa yang hadir didalam fikiran aku untuk aku menuliskannya kedalam blog ini . Dan aku juga minat buat kata kata yang memberi maksud tersendiri apa yang aku rasa apa aku lihat apa aku dengar dan apa yang aku fahami . Kadang kadang juga aku mengolahkan kata kata yang ada menjadi satu kata kata yang lain ( ada yang petikan copy paste je ) tapi tak semua okey :)

Mari aku ingin mengingat kembali petikan yang aku ciptakan dalam sanubari dengan jiwa aku :)

 sometimes we always hope what a begin will be end with happiness tears   
 Maaf adalah kata yang paling mudah jika kita berada dalam kesilapan . Pemaaf adalah  jalan terbaik apabila seseorang itu mengaku kesalahan .dan berterima kasih adalah kata yang paling tepat bila kita menghargai seseorang itu 
 jangan melihat orang lain untuk menjadi sepertinya dan melihatlah kelemahan yang ada pada diri sendiri untuk membandingkan dengan orang lain ... be yourself .. 
 if your can be know my soul , how will you know my word ... 
 kadang kadang orang tak pernah memahami apa yang dibuat semata mata untuk mengertikannya ... 
 don't regret if i can't follow your life but i must believe myself i can do it for my life .. "/ 
 If I can smile my world , if hope my happiness never be end .. 
 Hargailah peluang yang ada didepan mata dan berharaplah peluang itu bermakna dan bukan sekadar peluang untuk sekali lagi diberi ... : ] 
 Lupakan dan biarkan ianya terus berlalu dan jangan cuba memandangi kebelakang tapi jika ianya ingin kembali berikan sahaja peluang yang ada :) 
 Kadang kadang kita terlalu menyukainya tapi kita sukar nak menyatakan , hanya kerana itu kita terlepas pada yang terdahulu menyukainya ... 
 " Rain is hunting you when sadness but rainbow make you happiness when you need it for your life " ... 
 Cinta ibarat macam drama , hari hari kita lalui pelbagai episod sama ada suka mahupun duka .. 
 Kalaulah airmata tu bernilai dia akan nangis sepuas puasnya supaya dia dapat menebus kesilapannya tapi sayang tak akan ternilai bila ianya sudah tiada .. 
 Untuk apa nak bercerita kalau tidak untuk mendengari dan untuk apa nak memahami kalau tidak untuk mengerti ~ 
 Word by word and step by step i do slowly for focus right way ..... 
 Saya taknak ianya berulang kembali . Saya harap mereka paham situasi itu :) if I put you in my heart .. 
 Kenapa semalam kita tak seindah esok lusa dan kenapa esok tak seindah semalam yang kita impikan ? 
 Suatu hati nanti jangan ditanya kenapa perpisahan harus terjadi disebabkan pertemuan yang seketika . 
 Bring me a new colour can make my life is colourful :) 
 Don't cry because it's over, smile because it happened ~
Ini jela yang mampu aku selongkar balik pada fb dan twitter aku .. sebenarnya banyak lagi tapi macam dah hilang je ...

#ShahfiqNizam
#ApiityangComeL

Friday, February 15, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Cinta itu hadir sendirinya


Kita tidak pernah akan tahu bila kita akan jatuh cinta , namun apabila sampai saatnya itu , capailah ia dengan kedua tanganmu dan genggamlah sekuatnya agar jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya .Bahawasanya cinta itu bukanlah kata kata yang murah atau dusta tapi ianya lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta itu adalah anugerah tuhan kepada semua manusia yang tahu betapa cinta itu terlalu suci dan indah jika manusia dapat menilai , menjaga , memahami , merasai dan menyelami sendiri apa itu kebenaran tentang sebuah cinta yang terhebat .

Seharusnya kita perlulah bersedia untuk mencari dan membelajari tentang kehebatan sebuah cinta yang suci . Kadang kadang cinta itu memerlukan kesabaran yang kuat untuk berjuang demi  satu satu tujuan ialah memiliki hati seseorang yang bernama kekasih . Lalu ia menjadi satu semangat dalam mendapatkan sebuah ikatan yang bakal dibina malah cinta yang kuat akan bersaing dengan sesuatu halangan dalam memiliki sekeping hati yang tulus . Memang kita mencari kita berusaha tapi jika takdir hati itu bukan milik kita tiada apa dapat mengubahnya dan kita masih berharap masa itulah kita terasa sangat sangat apa yang telah diduga . Jadi sekarang kita hanya dapat yakinlah apa yang kita cinta apa yang kita sayang pada masa ini adalah terbaik untuk menjadi milik kita dan kita perlunya berusaha untuk mengekalkan sebuah perhubungan itu agar menjadi utuh dan kuat dengan halangan yang diterima .Kadang kadang kita diuji dengan pelbagai dugaan pelbagai halangan sekadar untuk menguji kemampuan mereka untuk mengharunginya . Terimakanlah dugaan tersebut dengan hati yang redha agar kita dapat merasai satu kesakitan sebelum kita merasai kebahagiaan yang sebenarnya . Dan juga terimalah hadirnya dalam hidup ini janganlah sesekali sia siakan apa yang dihadapan kita disebabkan keegoaan kita sendiri . Ikhlaslah dalam perhubungan agar kepercayaan antara satu sama lain akan menjadi lebih utuh lebih saling mempercayai .

" Cinta bukan tentang mencari orang yang tepat, tetapi mewujudkan hubungan yang orang betul.Ia bukan tentang berapa banyak kita menyukainya pada mulanya tetapi berapa banyak kita menyintainya dan kita membinanya sehingga keakhirnya sebuah perhubungan . "




Monday, February 11, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Apit dengan maafnya



Maaf adalah kata yang paling mudah jika kita berada dalam kesilapan . 
Pemaaf adalah jalan terbaik apabila seseorang itu mengaku kesalahan .
dan Terima kasih adalah kata yang paling tepat bila kita menghargai seseorang .

Apa yang aku ingin ceritakan ialah hidup kita tak pernah lari daripada membuat silap atau membuat salah . itu lumrah hidup dan perlu tahu siapa kita ? tidak pernah membuat silap dan kita selalu membuat kesilapan walaupun berkali kali kesilapan itu berulangi . Cuma kita sahaja yang tidak cuba untuk memperbetulkan kesilapan itu dan kesalahan itu . Aku nak bagitahu yang aku pernah membuat janji pada mereka mereka yang pernah aku berjanji tika masa dulu  . Sebab aku teringat secara tiba tiba akan janji berbagai yang masih aku belum tertunai . Aku tahu berjanji ini wajib ditunaikan wajib dilaksanakan . Sebab ianya mencorak siapa aku dan akan memastikan orang akan mempercayai kita siapa akan kata kata kita pada masa hadapan . Tapi hari demi hari aku telah lupakan akan janji janji aku itu sebab mereka tidak mengingatkannya satu , dan mereka pun lupa akan apa yang aku janjikan satu , dan aku pun lupa apa yang aku janji satu lagi . Macam mana aku hendak tunaikan . Kiranya burn boleh tak ? Jadi ..

Disini aku berharap dapat meminta satu kemaafan dari hati ini jika satu tika dahulu aku pernah berjanji dengan kamu semua tapi masih aku belum laksanakan . Itu mungkin dari kelemahan aku sendiri . dan juga aku berharap tiada seorang yang akan berdendam dengan aku lagi . dan aku pun akan cuba memaafkan mereka yang pernah membuat silap pada diri aku sendiri . Apa yang boleh kita lakukan ialah teruskan dengan sikap pemaaf dan hanya bersenyum bila sesuatu didepan kita walaupun musuh kita .

Dalam hidup ini kita harus berterima kasih pada kesemuanya sama ada  keluarga , kawan kawan , teman , sekeliling aku ataupun musuh musuh aku yang merupakan salah satu faktor menjadi pembina hidup aku menjadi seorang yang sempurna dimata mata manusia . Dan ianya berhasil apa yang terjadi pada aku hari ini daripada apa yang berlaku  dari semalam aku . Kenapa aku perlu melakukan semua ini sebab aku perlu tahu tanpa mereka siapa aku adakah aku seorang yang yakin pada diri sendiri ? adakah aku akan berada pada kekuatan aku sendiri ? Tapi aku ada juga kelemahan sebab aku banyak kekurangan lagi dan aku terus berharap pembina aku seterusnya dapat memberi manfaat kepada aku yang masih menginginkan sesuatu yang baru . Aku membelajari ianya .

#byapit

Sunday, February 10, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Apit penulisnya


Bagaimana aku mampu memberitahu apa yang aku rasa pada dunia ini . Setiap hari aku cuba cipta satu kata kata yang boleh mengambarkan apa yang aku rasa dalam hati aku sendiri . Apa yang berlaku dihadapan aku dan apa yang berlaku dibelakangi aku sendiri . Aku bukan seorang yang terlalu sempurna dimata mata manusia yang melihat aku . Aku hanya seorang yang mampu menjadi diri aku sendiri dan aku mengatakan aku tidak boleh menjadi seseorang yang terlalu terbaik disudut mata mata manusia . Setiap hari juga aku cuba memperbaharui cara aku dan sikap aku supaya aku lebih baik daripada aku yang semalam .

Kenapa perasaan itu kadang kadang suka menipu orang lain daripada memberitahu apa yang sebenarnya yang dirasai . Tak semua senyum itu selalunya gembira dan tak juga gembira itu tiada selit satu kesedihan . Kadang kadang semuanya dalam kepuraan . Tapi ada juga orang yang tahu akan perasaan yang kita sembunyikan disebabkan orang itu mempunyai rasa ingin tahu apa yang kita rasa . Pada masa itu kita kan mempercayainya dan berkongsi cerita dengannya dan berharap dia akan membantu menghidupkan suasana baru .
Kadang kadang terlalu ingin menyampaikan sesuatu , tapi hati itu menyatakan kesukaran .
#Bilaapitmenulisceritaini




Friday, February 1, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Cinta dan Benci


Hanya sebuah lirik lagu .....

Bagaimana cara membuatmu bahagia
Nyaris ku menyerah jalani semua
T’lah berbagai kata ku ungkap percuma
Agar kau percaya cintaku berharga
Tak kuat ku menahanmu
Mempertahankan cintaku
Namun kau begitu saja
Tak pernah merindu

Chorus
Sungguh aku tak bisa
Sampai kapan pun tak bisa membenci dirimu
Sesungguhnya aku tak mampu
Sulit untuk ku bisa
Sangat sulit ku tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

Apa kau mengerti ku sedih sendiri
Tanpa ada kamu ku merasa sepi
T’lah lama ku menantimu
Diam sendiri menunggu
Setengah hati mencinta
Ku sakit karenamu

Ulang Chorus

Sulit untuk ku bisa
Sangat sulit ku tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci

Sungguh aku tak bisa
Membenci dirimu
Sesungguhnya aku tak mampu
Sungguh aku tak bisa
Sampai kapan pun tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci
Cinta dan benci
Yang ku rasa
0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Tenangkan aku :/

Macam mana aku hendak lapangkan dada ini daripada memikirkan segala perkara yang tiada mengena  dalam hidup ini ? dan kenapa aku terlalu memikirkan dan kenapa aku suka berangan angan ketika mana aku berada kenapa aku suka termenung bila melihat seseorang yang aku pandangi ? kenapa aku payah nak menangis bila tiada mengena dengan hidup aku kenapa aku sering bersendirian walaupun ingin didamping oleh kawan kawan kenapa aku begini kenapa salah aku ? kenapa aku kenapa silap aku ?

Dan bagaimana aku nak khusyuk pada solat aku . ya allah aku mohon pertolongan darimu bantulah hamba mu ini yang masih jahil lagi yang masih kekurangan lagi . ya allah bagaimana cara aku hendak khusyuk dalam solat bagaimana aku hendak buangkan segala apa yang aku fikirkan seketika asalkan aku mampu melakukan perintahmu ya allah .

Biismiilllahhirahmannirahiim ..
Ya allah ampunkanlah dosa aku ini ,
Terangkanlah hati ini dan lapangkanlah dada ini ,
Bukakanlah pintu hatiku ini Ya allah ,
Sesungguhnya aku masih jahil tentang agamamu ,
Ya allah bimbingilah aku ke jalanmu ,
Berikanlah petunjuk untuk aku mencari keredhaanmu ,
Ya allah jauhilah aku dari gangguan negatif ,
ameen ya rabbal alamin ...



Sunday, January 6, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Pergi Buat Seketika Blogger

Assalamualaikum dunia blogger ..

Yahoo ! semangatnya aku untuk esok harap harap macam inilah . Kalau boleh nak tebus semua kegagalan yang lepas mulakan sesuatu yang baru dan masih berharap kekuatan keyakinan aku bertambah . Nak diceritakan ini mungkin last post aku apa hendak buat kan . Nanti ada ruang ada masa akan aku kesini menceritakan segalanya perjalanan dunia ini . HAHA itu yang mampu dituliskan so apa aku kesah . Sebab itu ramli sarip bagitahu Dunia ini perlumbaan ! kita harus mengejarnya okay ! walaupun saya agak terlambat tapi saya telah memulakan satu perkara yang baru semula . semoga saya berjaya . ameen :)

7 januari 2013 wahai Mohd Shahfiq Nizam Bin Sharuddin ketahuilah anda berada dalam dunia yang berbeza ketahuilah juga dunia itu penuh dugaannya berharap anda mampu lakukan walaupun ianya tidak terlalu tinggi pangkatnya dibandingkan dunia yang lain . Rahsia saya . pangkalnya " Dunia " .. ini sahaja yang saya mampu sebab minat saya yang pertama minat kedua dalam dunia masakan terlalu takut nak ceburi tak yakin haha . Seram pula lagi pun takut nak tinggalkan mak dah la mak sorang sorang je kat rumah . Alaa mak takpa kan pek pergi . Hope mak doakan pek baik baik disana nanti . Doakan agak anakmu yakin kuat dan mampu mengubah segala kelemahan dan kekurangan yang ada .

Anda yang membaca doakan aku segalanya dan mampu lakukan sesuatu untuk dunia aku sendiri . Semangat dan nasihat amat berguna untuk menambah keyakinan yang ada kan tak salah meminta . Okaylah apa apa pun terima kasih pada pembaca setia aku . Semoga kita berjumpa lagi haha ( apa aku ini merapu ) macam tak berjumpa  fb , twitter kan ada :) ...



" Good Bye "

Saturday, January 5, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Cinta itu Kenapa ?


Kenapa cinta bukan dari kehendak kita boleh buat kita bahagia ?
Kenapa cinta daripada orang tua kita boleh buat kita bahagia ?
Kenapa cinta terlalu cepat dengan dia kita juga boleh bahagia ?
Kenapa cinta bukan dari awal perkenalan kita masih boleh bahagia ?
Kenapa cinta terpaksa kita juga akan turut bahagia ?
Kenapa cinta terlanjur mampu akhirnya bahagia ?
dan kenapa cinta yang tulus terlalu lama kita mengejar bahagia ?

Adakah ini dugaannya . Ya Allah benarkah kamu menguji kemampuan kami kekuatan kami keangkuhan kami kesungguhan kami untuk membina satu kebahagiaan . Jika itulah yang dicari kami redha kami menyahutnya asalkan tiada memisahkan kami lagi . Sesungguhnya kami ingin memilik bahagia dunia dan akhirat .

Apabila aku mula berasa lemah adakah aku telah hilang rasa keyakinan untuk mencari untuk memiliki suatu perasaan yang semua manusia inginkan tapi bagaimana aku mulakan semula ? Tak semestinya cinta aku pada kekasih tetapi cinta aku pada semuanya kerana ada kesemuanya dalam hidup ini adalah terlalu sempurna hidup buatku . Tiada lagi kesunyian pudar juga kesedihan bila hari hari aku bersama sama mereka menjalani kebahagiaan bersama . Mungkin ini yang dicari .


#Letmeknowyou
#Letyouknowme

Friday, January 4, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Cerita aku Part 1 [ cinta itu sakit atau permainan ]

" Angin bawalah hati ini merasai kehadiran aku disisimu agar hatiku tidak kesunyian lagi " Rintihan seorang lelaki membisik-bisik pada bayangan hayalan dia . Kalau aku tahu cinta menyukarkan dan kalau aku tahu cinta itu satu permainan akan aku sedaya upaya memberi sepenuh tenaga aku . Kata kata selalu terbayang bayang dalam fikiran  membuat dia terasa terlambat dan sesal akan kisahnya yang lepas . Mampukah aku diberi peluang semula mampukah aku diberi kepercayaan semula ?

Lelaki yang bernama Am tidak menyedari bahawa dia telah leka dengan permainan percintaannya . Lalu dia telah menghampakan satu perasaan seorang gadis yang terlalu sempurna di depan matanya sendiri . Oleh kerana perangai dan sikap dia terlalu berubah gadis tersebut telah pergi jauh dari hidup Am . Pada mulanya perkenalan Am seorang yang terlalu sempurna dimata seorang gadis yang bernama Syu . Mereka berkenal sejak mereka bersekolah menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Emas yang mana mereka seorang pengawas sekolah disitulah Am mula terpikat kepada Syu . Bagi Am memiliki Syu adalah satu yang teristimewa baginya tetapi dia mengambil masa terlalu lama untuk memiliki Syu . Mungkin bagi Am satu cabaran untuk memiliki hati yang pertama dalam hidupnya . Bagi Syu Am merupakan seorang yang pandai mengambil hatinya dengan cara dia gaya dia telah membuka pintu hati Syu untuk Am .Walaupun Am lebih setahun tua daripadanya . Masa itulah mereka telah menjalinkan hubungan percintaan .


0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

aku bermonolog



Mahu kemana aku langkahkan kaki ...
Mencari ketenangan hati ...
Apa yang ku buat serbanya tak kena ...
Masih juga aku begini ...

Puas sudah aku cari ketenangan ...
Apakah harus aku biarkan ...
Kesetiaan ini tiada lagi ...
Pergilah pergi jauh dariku ...

Mana mungkin ... mana mungkin aku ...
Masih juga menunggu ...
Apa mungkin ... apa mungkin aku ...
Melupakan semuanya ...
ohhh lunturnya kasihku padamu tuhan ...

Seribu daya cuba ku bertahan ...
Kesabaran punya batasan ...
Akan ku kenang harapan ku dahulu ...
bagai mimpi semalam ...

Mana mungkin ... mana mungkin aku ...
Masih juga menunggu ...
Apa mungkin ... apa mungkin aku ...
Melupakan semuanya ...
ohhh hilangnya cintaku padamu tuhan ...

Maafkanlah diri dan hati ini ...
Yang masih lemah pada dugaan mu ...
Cuba aku mencuba untuk hadapinya ...
Sekali lagi ku mengharapkan kemaafanmu  ...
dari seorang insan yang lemah ...


..Segalanyaaa..

Thursday, January 3, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Ambil masa 3 minit untuk saya :)

Assalamualaikum  pembaca . Salam Jumaat semua .
Hari ini nak rasa pinjam sesuatu pada perasaaan korang bolehkan . Pinjam nanti aku pulangkan .
Bolehkah aku tahu pandangan tentang blog aku ini ? Kalau sudi tolonglah bagitahu okay share is caring dear :) . Bagitahu apa apa pun asalkan tidak berunsur pengaduhan tapi menegur kesilapan diharuskan .
Kalau pujian juga dialu-alukan . okay lah mahu tidur selamat malam semua ..



Attention ! : )



0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

15 Fakta !



15 perkara yang anda mungkin tidak pernah tahu atau fikir tentang ....

1. Sekurang-kurangnya lima orang dalam dunia ini menyayangi anda dan mereka sanggup mati kerana anda .

2. Sekurang-kurangnya lima belas orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara .

3. Satu-satunya sebab seseorang pernah akan membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun mereka tidak menyukai anda.

5. Setiap malam, seseorang akan memikirkan tentang anda sebelum mereka pergi ke tidur.

6. Anda amat bermakna kepada dunia seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak boleh hidup.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak tahu wujud dia suka anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, sesuatu yang baik datang dari ia.

11. Apabila anda berfikir dunia telah berpaling pada anda, sila lihat: anda paling mungkin juga berpaling pada dunia anda sendiri .

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan apa yang anda mahu, anda mungkin tidak akan mendapat ia, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri, mungkin, lambat laun, anda akan mendapat ia.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan kenyataan biadap.

14. Sentiasa memberitahu seseorang bagaimana anda merasa tentang mereka, anda akan berasa lebih baik apabila mereka tahu.

15. Jika anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk membiarkan mereka tahu bahawa mereka adalah hebat.



Wednesday, January 2, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Resepi aku

Assalamualaikum semua , Hari ini nak cuba kongsikan satu resepi yang selama mana aku belajar masa aku berkerja hari itu . Macam macam aku tahu tapi nak share satu je hari ini . Asalkan kongsi yer dok ?

Resepi kuih Donut a.k.a big apple kata ko haha

Bahan bahan yang selalu aku pakai ler ..

1 kg tepung gandum lagi halus lagi gebu
1 paket yis
1 biji telur ( buang tali pusat nanty hanyir )
4 sudu mentega
4 sudu susu pekat
ubi kentang kalau nak lah kena tumbuk hancur-hancur tapi aku malas
secubit garam
Air secukupnya

Bahan kedua

gula dikisar
atau pun ikut hang nak letak apa cokolat ke ikut masing masing kreativiti

Cara-caranya ialah

Mula mula tepung tu kalo rajin tapis dulu malas tayah pun takpa . pastu rendamkan yis dengan air suam kuku  .Biarkan seketika . Selepas itu masuk kan mentega,telur,susu,garam kedalam tepung then gaulkan sebati . Lepas itu masuk yis tadi bila tengok yis sudah kembang . gaul balik kemudian masukkan air secukup cukupnya kalo lembik susah nak uli melekat melekat . Biar nampak macam doh pastu uli lah sampai lembut then jemur biar yis itu naik . Bila tepung sudah naik gepal gepal jadi bulat . Lepas goreng lah bakar ke . Lepas sudah kesemuanya gaulkan pula dengan gula kisar atau apa apa yang menyelerakan ..ikut kreatif masing masing . Ini donut kos mahal . sendiri boleh lah ..

Kalau kos murah

Tepung
yis
minyak
garam
gula kisar  .. jimat tapi manis juga sedap ...

Habis cerita sekiann  ...



0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

10 Makna


Assalamualaikum pembaca mari saya share sesuatu apa yang ada bermakna mungkin kot ?

1. Ia menyakitkan untuk mencintai seseorang dan tidak akan disayangi sebagai balasan.
Tetapi apa yang lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah
mencari keberanian untuk membiarkan orang itu tahu bagaimana anda rasa.

2. Satu perkara yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu dengan seseorang yang bermakna banyak kepada anda, hanya untuk mengetahui pada akhirnya bahawa ia adalah tidak pernah dimaksudkan untuk menjadi dan anda hanya perlu melepaskan.

3. Memang benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sehingga kita kehilangannya, tetapi ia juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita telah hilang sehingga ia tiba .

4. Ia hanya mengambil masa satu minit untuk tertarik pada seseorang,satu jam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang tetapi ia mengambil masa seumur hidup untuk melupakan seseorang.

5. Pergilah untuk seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia hanya mengambil masa untuk senyuman supaya membuat hari yang gelap kelihatan cerah.

6. Mimpi apa yang anda mahu bermimpi, pergi di mana anda mahu pergi,menjadi apa yang anda mahu menjadi. Kerana anda hanya mempunyai satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang anda mahu lakukan.

7. Sentiasa meletakkan diri anda dalam pelbagai rintangan . Jika anda merasakan bahawa ia menyakitkan anda, ia mungkin menyakitkan orang itu juga.

8. Satu perkataan cuai boleh menyalakan persengketaan. Satu perkataan kejam boleh menghancurkan kehidupan. Tetapi perkataan yang penyayang boleh menyembuhkan dan memberkati.

9. Gembira orang tidak semestinya perlu yang terbaik segala apa yang mereka hanya membuat sebahagian daripada segala-galanya yang datang sepanjang jalan mereka.

10. Cinta bermula dengan senyuman, tumbuh dengan keiklhasan, berakhir dengan kebahagiaan. Apabila anda dilahirkan, anda menangis dan semua orang di sekeliling anda tersenyum . Tetapi bila hidup mendekati mati, anda seorang yang tersenyum dan semua orang di sekeliling anda adalah menangis.


0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Senyum milik aku eh kamu jugalah :)


Assalamualaikum pembaca ...
Nak share sikit petikan dan gambar bagaimana menceriakan dunia kita sendiri :)
Kadang kadang manusia ini pelbagai cara pelbagai jalan dan pelbagai alasan untuk menunjukkan dia boleh mencipta satu kebahagiaan tentang diri dia sendiri . Anda setuju ?

"Kadang-kadang kegembiraan anda adalah sumber senyuman anda, tetapi kadang-kadang senyuman anda boleh menjadi sumber kegembiraan anda."

"Jika saya boleh melihat kesakitan di mata anda kemudian berkongsi dengan saya air mata anda. Jika saya dapat melihat kegembiraan di mata anda kemudian berkongsi dengan saya senyuman anda. "

"Ia hanya mengambil masa sesaat untuk tersenyum dan melupakan, tetapi kepada seseorang yang memerlukannya, ia boleh bertahan seumur hidup. Kita semua harus tersenyum lebih kerap. "

"Marilah kita sentiasa bertemu satu sama lain dengan senyuman, kerana senyuman adalah permulaan cinta."







  
                                       



Tak semestinya senyumana kita dalam kebahagiaan kita mahupun orang lain . Kadang kadang kita juga menumpang kadang kadang kita dalam kesedihan . Tapi siapa akan sedar semuanya kalau bukan diri sendiri atau pun orang yang sekeliling yang memerhati diri kita sendiri . itu kiranya beruntunglah ada orang pedulikan . Hahaha tak apa kadang kadang kita bertuah juga masih mampu tersenyum walaupun berperasaan seorang diri . Dah apa boleh buat tak akan hidup mahu sedih sedih alamak bosannya .

Dunia ini memang tak selalu cerah tapi kitalah akan mencerahkan hari hari kita dengan kebahagiaan kita dan orang lain . Berkongsi kebahagiaan tidak salah tapi yang menyalahkan cemburu dan hasad dengki sesetengah manusia . Jangan kata tiada harus lah manusia ini sukar diramal . Jawapan terbaik " apa peduli aku " eh ... Biarkan mereka ..

Senyum terlalu mudahkan senang dilakukan . Ada orang senyum suka nampak gigi ada juga malu nampak gigi ( sebab tak putih macam hang ) hahaha . Tapi lebih elok jika senyum kita nampak gigi ada nampak manis  kan . Kadang kadang kita terlalu memalsukan senyuman kita kerana kita tidak  inginkan orang lain turut merasai kesedihan kita . Dan pada masa itu kita berharap dapat menumpang kebahagiaan orang lain dengan senyuman mereka . 

Konklusinya , tersenyumlah kerana senyuman tidak akan ada harganya kalau tidak terbit dari hati yang ikhlas dan tabiat semula jadi seorang manusia . Jauhilah sifat egois yang akan mengelapkan hari hari kita dengan kesedihan atau ketamakan .Oleh itu , kita juga mampu tersenyum kenapa tidak ? Laungkan aku mampu tersenyum dan aku mahu hari hari aku bahagia macam kamu semua dan kamu juga akan turuti kebahagiaan aku . 


Okay sila ambil satu dan kalau rajin komenlah untuk pandangan ataupun kesilapan saya .... 
Tak salah kalau share sesuatu kan ... terima kasih . 

sekian ..


Tuesday, January 1, 2013

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

New Life

Assalamualaikum Pembaca :)



Bagaimana kita hendak cerita kita pada hari ini ? Bagaimana kita hendak mengenali kita pada hari ini ?
Bagaimana kita hendak teruskan jalan kita pada hari ini ? Jika kita cuba untuk berputus asa .
Petikan bergambar telah benar benar merumuskan apa kita pada hari ini . Bukan senang untuk jadi senang tapi senang sangat untuk jadi susah . Jawapannya setiap hari yang baru bermula dengan langkah satu jika gagal hari seterusnya mula juga dengan langkah yang baru sampai langkah demi langkah berjaya mengikut step by step . contohnya gambar ini .


Tak semua orang hidupnya terlalu bertuah . Semuanya bergantung pada kesilapan masing masing dan masa untuk sedar akan silap mereka yang lepas . Dan bahawasanya mereka harus memulakan sesuatu yang baru sesuatu yang dapat memberi galakan pada mereka untuk meneruskan kehidupan ini . Bagi aku juga telah memulakan satu langkah yang baru . Aku ingin mencuba dan kenapa aku tidak boleh diberikan peluang lagi . harus ada kan . Dunia ini adil pada mereka yang berusaha . Aku harap begitu yang aku masih boleh berusaha sampai cita cita aku terhasil dan aku ingin juga berkerjaya . Mendogak kelangit melihat awan awan yang tak semestinya cerah begitu juga aku melihat sesuatu dihadapan tak selalunya terang tapi keyakinan seseorang itu membolehkan menerangi jalan yang ada . Tapi yakin tiada bererti mereka keseorangan mereka dibantu oleh semangat semangat yang turut membantu kebahagiaan orang lain .
Sometimes we become so focused on the finish line,that we fail to find joy in the journey ...

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Memahami Hati Seorang Lelaki

Seorang ~

* Lelaki sanggup melakukan apa sahaja untuk kekasih hati dengan rela bukan kerana terpaksa .

* Lelaki sentiasa ingin menghiburkan hati kekasihnya dan berubah menjadi orang yang ringan mulut . ( peramah dan suka berbual )

* Lelaki banyak memberi nasihat kepada kekasihnya kerana sayangkan kekasihnya .

* Lelaki akan mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburu ( kuat sangat ) .

* Lelaki sentiasa takut kehilangan kekasihnya .

* Lelaki sentiasa mengawasi pengerakan kekasihnya kerana berasa curiga .

* Lelaki tidak suka lelaki lain rapat dengan kekasihnya .

* Lelaki mudah sensitive apabila kekasihnya tidak menumpukan perhatian padanya .

* Lelaki menjadi orang yang paling rajin demi membantu kekasihnya .

* Lelaki pandai merajuk untuk dipujuk oleh kekasihnya .

* Lelaki sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya terjaga .

* Lelaki lebih mementingkan kekasihnya dari dirinya sendiri .

* Lelaki kerap bertanya perasaan cinta sayang akan kekasihnya .

* Lelaki sanggup meluangkan lebih banyak masa demi kekasihnya .

* Lelaki tidak pernah berputus asa untuk memujuk kekasihnya .

* Lelaki sanggup bersabar demi kekasihnya walaupun terpaksa berkorban masanya .

* Lelaki akan mempertahankan kekasihnya dihadapan orang lain .

* Lelaki menganggap kekasihnya orang yang paling dipercayai dan sanggup menyerahkan harta bahkan nyawanya sendiri .

# Lelaki tidak akan curang apabila kekasihnya pandai menjaga hati seorang lelaki , namun sekiranya ini berlaku dia 100% tidak akan mencintai anda .

# Yang paling penting , tidak semua insan bergelar lelaki sanggup mengalirkan air mata hanya kerana seorang perempuan .

~ Jadi, wahai wanita bersedialah anda untuk memahami secebis hati milik seorang insan bergelar lelaki.




^^

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories