...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Saturday, March 2, 2013

Apakah Saya Telah Jatuh Cinta ?

Hanya berkongsi ~


Rasa jatuh cinta sukar digambarkan mahu pun diucapkan dengan kata kata . Siapa yang jatuh cinta akan sentiasa dibuai perasaan . Semua menjadi indah dan membahagiakan . Namun kadang kadang cinta seperti api . Jika tahu mengendalikannya , maka kita akan selamat . Jika tidak kita terus sakit dan merana .

Tanda Tanda jatuh cinta ;

Sukar Memejamkan mata 
  ♪ Bila kita dibuai perasaan jatuh cinta tidur kita menjadi tidak tenteram asyik memikirkan tentang si dia . Badan kita masih boleh baring mata dan tangan kita selalu melakukan sesuatu . Dan masa itu angan kita melayang jauh memikirkan si dia , " Apa yang dia buat ? Apa dia juga memikirkan kita ?Apa dia sama seperti kita sukar memejamkan mata .

Perasaan Sentiasa Berdebar
  ♪ Perasaan kita sentiasa berdebar debar jika bertemu atau memandang si dia . Malah sering kali serba tak kena apabila dia menyapa diri kita .


Suka Bertanya Khabar
  ♪ Ketika kita jatuh hati , keinginan kita untuk sekalu tanya khabar si dia semakin tinggi . Kita menjadi seorang yang prihatin terhadap si dia . Kita juga sering menjadi risau bila berlaku sesuatu terhadap si dia .

Resah Gelisah
  ♪ Pernah tak apabila dia tidak kelihatan atau tidak membalas text atau menjawab panggilan kita hati kita terus menjadi resah dan gelisah . Dan masa itu kita sering tertanya pada hati mana dia ? kemana dia ? .

Dihinggapi Cemburu
   ♪ Cemburu itu terlalu kuat sehinggakan si dia rapat dengan orang lain kita menjadi marah dan cemburu . Tambah tambah lagi bila si dia ketawa dan gembira dengan lelaki atau perempuan lain . Perasaan cemburu itu menjadi kuat .

Hobi Baru Termenung
  ♪ Bila kita sedang belajar atau berkerja sekalipun fikiran kita sentiasa teringat pada si dia dan masa itu secara tiba tiba kita akan termenung jauh . Kita terlalu memikirkan dan terbayang bayang wajah wajahnya sambil itu kita tersenyum keseorangan .

Ingin Selalu Bertemu
   ♪Ada saja aslasan kita untuk berjumpa denganya . Ingin bertanya , Ingin minta nasihat dan Ingin diskusi masalah . Malah kita sering kali mengajak untuk selalu berjumpa . Lepaskan rasa rindu .

Rindu Atau Apakah Ertinya ?
  ♪ Rindu itu wajib ada apabila kita bercinta . Kadang kadang kita terpaksa meninggalkan si dia atas urusan penting . Kadang kadang kita ada masalah untuk berjumpa dengannya . Kadang juga percakapan atau nasihat dia selalu terngiang ditelinga membuatkan kita merinduinya .

Bergayut di Telefon
  ♪ Selalunya kita akan lebih untuk menelefonnya semata mata untuk mendengar suaranya . Bahkan menjadikan hati kita lebih teruja dan seronok bila mendengar suaranya .

Berubah Selera  
   ♪Kehadiran si dia ternyata telah membuat jiwa kita menjadi melankolis . Kita menjadi sangat sensitif dan ingin selalu dilihat romantis . Padahal selama ini kita mungkin dikenali seorang yang payah untuk tersenyum . Namun kehadiran cinta kita telah mengubah sikap kita menjadi seorang yang riang dan gembira .

Memberi Hadiah 
  ♪ Dikala kita jatuh cinta kita jadi seorang pemurah . Kita sering memberi hadiah kepada si dia walaupun alasan kita sengaja .

Lebih Rajin
  ♪ Kita menjadi lebih semangat , kreatif dan berfikiran positif . Malah apabila kita satu kelas dengan si dia kita lagi kelihatan lebih menonjol kerajinannya .

Menjaga Penampilan 
  ♪ Dahulu mungkin kita seorang yang selekeh tapi bila kita telah temui cinta kita menjadi seorang yang menjaga penampilan . Sentiasa kelihatan kemas dan segak bila berjumpa dengan si dia .

Sedia Berkorban
  ♪ Atas nama cinta , ramai orang berkorban apa saja . Hanya satu tujuan untuk memberi kebahagiaan kepada si dia . Kita sering lakukan apa saja untuk si dia agar hatinya terjaga .

Menjadi Orang Lain
  ♪ Untuk membuat lebih mendapat perhatian daripada si dia , Maka kita sedia menjadi orang lain . Karakter kita kadang kadang berubah apa terkenang  apa yang diingini oleh si dia .

Persamaan 
  ♪ Kadang kadang secara tidak sengaja dia dan kita banyak persamaan . Kita juga rasakan macam serasi lah pulak ?

Suka Memuji 
  ♪ Selalunya kita akan memuji kecantikkannya atau ketampanannya . Hanya untuk lebih menyeronokkan hati dan kita pun rasa suka memandangnya . Rindu pun makin hilang .

Inginkan Perhatian
  ♪ Kita selalu mengharapkan si dia memberikan perhatian dan mahu meluangkan waktu bersama kita .Meskipun hanya bertanya khabar untuk setiap hari .

Bertekad untuk Memilikinya
 ♪ Tentu sahaja , kita sangat bertekad untuk memilikinya . Apapun keadaan dirinya , kita pasrah dan menerimanya seada adanya .Meskipun kita harus menghadapi halangan dan rintangan, tekad yang ada di dalam dada menjadi semangat untuk mendapatkannya .

Doakanlah ..
Ya Allah ...
Seandainya telah Engkau  catatkan 
dia akan menjadi teman hidupku
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami
Agar kemesraan itu abadi ..

Dan ya Allah... ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan...
..Dia bukan miliku 
Bawalah dia jaauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa 
bersama dengannya 

Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah 
Walaupun tidak bersama dengan dirinya ...

Ya Allah ya Tuhanku...
Parsahkanlah aku dengan takdir-mu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini

Ya Allah 
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
di duni dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat 

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan 
kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh
Amin ... Ya Rabbal 'Alamin

( Doa ini Di ambil dari : Dudung.net )  


4 ulasan:

Unknown said...

Suka sngat entry nie.. Tapi bergayut di telefon tuh mmg x lah.. Hehee.. Yg lain tuh ada betol nyer jugak pada sya sndiri.. :D

ShahfiqSharuddin's said...

okeyy thankss :)

Unknown said...

hahaha...okeeyy...setuju2....

ShahfiqSharuddin's said...

haha okey sutuju pun setuju lah haha

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories