...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Sunday, March 17, 2013

Ambang Perpisahan


1.Ketika berjumpa ataupun berbicara di telefon,si dia banyak diam dari berbicara seperti selalu.Kamu saja yang tidak banyak berkata.Dia cuma menjawab acuh tak acuh saja.Sepatah ditanya,sepatahlah yang dijawabnya.

2.Kalau berjumpa,si dia kerap mempamerkan wajah yang kurang senang ataupun 'bad mood'.Tentu saja kamu sendiri tertanya-tanya mengapa si dia begitu.Alasan yang diberikan ialah 'bad mood' ataupun kurang sihat.

3.Si dia mula pandai melawan kata-kata kamu.Kalau kamu memberi pendapat ataupun membahaskan sesuatu,dia akan cuba membantahnya.

4.Kamu berdua sering bertengkar walaupun disebabkan perkara yang remeh temeh.Sebelum ini seboleh-bolehnya kamu berdua mahu mengelakkan dari bertengkar.Tapi kalai dah perkara kecil sebesar kuman pun menjadi isu,tentu saja ada yang tidak puas hati.

5.Kini dia bukanlah pendengar yang setia.Kalau dulu pada dialah kamu meluahkan perasaaannya.TApi kini bila kamu memerlukan,dia tiada.Kamu dapat rasakan yang dia juga seakan menyisihkan diri dari kamu.

6.Telefon bimbitnya sering ditutup dan apabila kamu bertanya,dia menjawab sudah kehabisan bateri ataupun tidak mahu diganggu.

7.Si dia sering berkata.Andainya kita tiada jodoh,lebih baik awak cari pengganti saya yang lebih bagus.Sekurang-kurangnya awak dapat melupakan saya'.

8.Si dia berasa sangsi dengan kamu.Tatkala kamu sibuk dengan urusan kerja,si dia selalu prasangka yang bukan-bukan.

9.Si dia sering mencari kesilapan kamu.WAupun kesilapan kamu tidaklah sebesar mana,boleh mengamuk besar juga dia dibuatnya.MAlah dia juga boleh mengungkit kisah lalu semata-mata mahu menambahkan penyebab kesilapan kamu itu.

10.Sering sangat sensentitif dan emosional.Pantang dicuit,rasa nak marah saja.

11.Si dia mula mengelakkan diri dari berjumpa dengan kamu.Pelbagai alasan diberi bila ajak berjumpa.

Kongsikan ......
Pandangan?

2 ulasan:

ainil fazieda said...

nice sharing :) mcm betul pulak kan , ataupun kbetulan jeee . hihi .

klw boleh word verification kt bwah neyh xpyh gunakan . takut ade org xjd komen blog awk nnti . tp klw nk guna jgak , xpe . neyh cuma pendapat sy :)

ShahfiqSharuddin's said...

thanks ... mungkin betul berdasarkan pengalaman saya :) .. hee adakala tak juga kan

tak paham ..dah tu macam mana nak ubahkan .. help help

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories