...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Tuesday, March 19, 2013

Kita Takkan Bahagia ke ?


Kita berkenalan dengan dia sekali pun kalau bukan tertulisnya nama kita untuk dia tidak mengubah apa pun untuk mendapatkan dia balik . Mereka yang pernah ditolak atau putus ( break ) dalam percintaan itu selalu mempunyai sifat amarah yang terlalu tinggi kerana atas atas kesilapan atau kebenciaan yang terlalu . Tidak ada yang dapat melarang seseorang untuk jatuh cinta mahupun menolak cinta .

Sebagaimana kita punyai hak untuk mencintai dan melamar seseorang itu, maka ada juga kita terpaksa redha dengan apa jua penerimaan seseorang itu terhadap diri kita . Adakalanya kita mencuba mendapatkan seseorang itu tapi usaha kita tidak pernah berjaya . Bahkan dalam kehidupan rumah tangga juga ada juga penceraian walaupun mereka terdahulu merupakan pasangan yang bahagia . Cinta itu hanya mengejar kebahagiaan didunia dan diakhirat .Hanya usaha dan tawakal kita untuk memiliki cinta yang benar benarnya .

Mengapa adanya putus , cerai dan penolakan perhubungan antara pasangan kekasih itu ? Sampai kita merasai cukup sempurna dimatanya dan cukup untuk membahagiakannya . Jawapannya adalah sangat ternyata bila sesuatu jodoh itu telah ditetapkan oleh yang maha esa atas setiap manusia di muka bumi ini . Hanya pasrah dan redha untuk menerima ketentuan ilahi . Tapi ada juga pasangan sudah lama berkenalan yang bahagia hingga akhir hayat .

Bagi yang kecundang berfikir positiflah apabila suatu cinta itu tidak pernah dibalas . Belum tentu kita memperoleh kebahagiaan bila hidup bersamannya . Apa yang kita pandang baik secara mata kasar , belum tentu berbuahkan kebaikan di kemudian harinya ..

Adakalanya keinginan untuk bersama orang yang kita idamkan begitu menggoda .Tapi bila ternyata cinta kita bertepuk sebelah tangan , untuk apa difikirkan lagi . Allah maha pengatur , pasti akan mempertemukan kita dengan orang yang sempurna dimata kita dan akan memberikan kebahagiaan seperti yang kita idam idam kan selama ini . Bahkan mungkin lebih baik dari yang kita harapkan sebelum ini .

Be Positivi Thinking . Suatu hari kelak ketika kamu telah berkahwin dengan orang lain bukan dengan si dia yang kamu idamkan nescaya kamu begitu takjub dengan kebahagiaan yang kamu rasakan . Percayalah banyak orang yang telah merasakan hal demikian .

" Cinta itu hebat dan sangat indah pada yang mencari cinta yang suci "
" Bahagia bukan bererti memiliki semua yang kita cintai . Bahagia itu mencintai semua yang kita perlu cintai "


Sekian .. 

0 ulasan:

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories