...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Friday, February 15, 2013

Cinta itu hadir sendirinya


Kita tidak pernah akan tahu bila kita akan jatuh cinta , namun apabila sampai saatnya itu , capailah ia dengan kedua tanganmu dan genggamlah sekuatnya agar jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya .Bahawasanya cinta itu bukanlah kata kata yang murah atau dusta tapi ianya lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta itu adalah anugerah tuhan kepada semua manusia yang tahu betapa cinta itu terlalu suci dan indah jika manusia dapat menilai , menjaga , memahami , merasai dan menyelami sendiri apa itu kebenaran tentang sebuah cinta yang terhebat .

Seharusnya kita perlulah bersedia untuk mencari dan membelajari tentang kehebatan sebuah cinta yang suci . Kadang kadang cinta itu memerlukan kesabaran yang kuat untuk berjuang demi  satu satu tujuan ialah memiliki hati seseorang yang bernama kekasih . Lalu ia menjadi satu semangat dalam mendapatkan sebuah ikatan yang bakal dibina malah cinta yang kuat akan bersaing dengan sesuatu halangan dalam memiliki sekeping hati yang tulus . Memang kita mencari kita berusaha tapi jika takdir hati itu bukan milik kita tiada apa dapat mengubahnya dan kita masih berharap masa itulah kita terasa sangat sangat apa yang telah diduga . Jadi sekarang kita hanya dapat yakinlah apa yang kita cinta apa yang kita sayang pada masa ini adalah terbaik untuk menjadi milik kita dan kita perlunya berusaha untuk mengekalkan sebuah perhubungan itu agar menjadi utuh dan kuat dengan halangan yang diterima .Kadang kadang kita diuji dengan pelbagai dugaan pelbagai halangan sekadar untuk menguji kemampuan mereka untuk mengharunginya . Terimakanlah dugaan tersebut dengan hati yang redha agar kita dapat merasai satu kesakitan sebelum kita merasai kebahagiaan yang sebenarnya . Dan juga terimalah hadirnya dalam hidup ini janganlah sesekali sia siakan apa yang dihadapan kita disebabkan keegoaan kita sendiri . Ikhlaslah dalam perhubungan agar kepercayaan antara satu sama lain akan menjadi lebih utuh lebih saling mempercayai .

" Cinta bukan tentang mencari orang yang tepat, tetapi mewujudkan hubungan yang orang betul.Ia bukan tentang berapa banyak kita menyukainya pada mulanya tetapi berapa banyak kita menyintainya dan kita membinanya sehingga keakhirnya sebuah perhubungan . "




5 ulasan:

Unknown said...

fall in love when you're ready not when you're lonely...huhu...

cinta perlu ikhlas...

ShahfiqSharuddin's said...

yaa betul tu .. haha
sedia bila sudah cukup kesmuanya ..
cinta mana yg tak ikhlas .. ishh haha

Unknown said...

ade aje org yg tak ikhlas...kalo tak tak adalah org mengadu kena tipu sapik

ShahfiqSharuddin's said...

memang itu penghujung kalau diceritakan permulaan orang bercinta mereka kan pandai berkata kata . kau kena paham tu . tak akan msa mula2 depa takda keikhlasan bercinta .. bila perasaan mengubahkan suasana mula lah sorang2 tunjuk ego la tunjuk angkuhnya kan:)

Unknown said...

yelahh..bukan semua..tapi ada jugak lah...sesetengah tu skadar nak test market..bukan suka betul2...

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories