...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Saturday, February 4, 2012

Sunday Note ~ Teman Sejati




Kaulah teman sejati aku kawan sebab kau selalu ambil berat tentang aku ini .Walaupun kadang kadang kau benci juga dengan perangai aku tapi kau tetap selalu mesej aku . Tapi kadang kadang aku mesej kau dulu kan .
Aku bosanlah . Walaupun pun dah ada macam tiada saja pun kemana kau pergi ntah lah . Aku tak suka macam ini tau . Stop talking about her ! 
    Aku nak bagitahu sesuatu apa yang aku rasa boleh ! Okay lah aku mengakuinya aku suka orang prihatin terhadap diri aku sendiri sebab aku suka orang sayang aku haha . Kenapa ? Sebab aku memang beginilah ! Lagi pun kita akan rasa bertuah jika ada  orang sayang kita bukan . Jadi aku pun akan sayang juga kamu yang prihatin . Dont worry ! 
Lagi satu yang aku suka ialah orang yang pandai menghargai seseorang disampingnya ! sebab jangan bila dapat gading tanduk pun hilang . Bila aku susah payah membuatkan sesuatu untuk seseorang itu membolehkan dia gembira disaat dia memerlukan akhirnya dia lupa akan berterima kasih lalu dia pergi tanpa berkata kata . Benci sungguh lah orang macam ini . Tapi jenis aku tak suka mengharap atau menagih untuk dia berterima kasih sebab sendiri mahu ingat lah . Takpa pun aku bukan kisah sangat . Kau nak hargai kau hargailah . Tapi suatu hari nanti kau memerlukan pertolongan tidak ku mampu untuk sekali lagi kawan .
Seronok bila ada ramai kawan yang mampu seiring bersama sama kan dalam apa apa suka dan duka . Supaya nanti terjadilah kenangan terindah bila terkenang di suatu hari nanti  . Apa apa pun menjaga sebuah persahabatan adalah lebih penting daripada  merelakan perpisahan antaranya . Kawan tetap kawan walaupun dia sejahat mana pun kadang kadang dia mampu membuat kita gembira disampingnya juga bukan. Kawan yang dipilih tak semestinya sempurna dan bertaraf tapi ikhlaslah dalam perkenalan tersebut .


Teman Sejati

Mencari sinar pelangi
Selami kasih suci
Kidubg mu sering meniti
Di lubuk hati

Tiada kusangka lagi
Engkaulah teman sejati
Semalam amat bererti
Selamanya... ooo
Ku tahu kau derita
Dihimpit keresahan
Azab dan sengsara

Bersama janji kuterima
Pahit maung pedihnya
Rela berkorban
Jasad dan nyawa
Asal kau bahagia

Tersimpan seribu makna
Menjadi rahsia
Semangat ku membara
Membakar dalam jiwa
Pasrah ku berdusta


lagu buat TEMAN SEJATI aku :)


Pandangan?

0 ulasan:

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories