...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Friday, December 9, 2011

seronokkan masa tu

(mrs.S )dia yang teringat kan aku waktu dulu dulu.

semua budak budak kalau pasal cuti sekolah memang seronok la kan. ada lah aktiviti aktiviti yang best yang mengisi masa lapang.Kalau dulu dulu time cuti paling best ialah pancing ikan dan gagar ikan.Walaoo ! sebabnya memang syok habis lah bila dapat ikan banyak banyak pastu paling seronok bila kena marah haha. padan muka! sapa suruh tak bagitau kat mak agpun kalau g tau mak bukan nya bagi adanya tak elok tak elok nya alahai ...biasa lah mak katakan..

aku , abg aku , saudara saudara aku dan kawan kawan aku memang ramai lah join akmaklumlah air tali air surut senanglah gagar ikan pastu bosan takda kerja buat kerja.masa kat bendang semua cari port port yang banyak ikan sebab nak menang katakan . aku geng ngan saudara aku kami guna  kain kelambu dah siap potong pastu jalan satu ban air yang kecil tepi sawah uhh..ada juga guna batang buluh nak mancing sebab takut mak marah lah tu.. hasil memang lumayan banyak aku dapat ikan aku lah juaranya.. ade ikan sepat puyu lampam ikan pila bocat tapi anak dia je kami ambik yg besar besar je buat bela pastu mati lupa letak klorin bodo tak bodo masa tu haha ,,waktu itu memang best sangat sangat haha pastu main baling lumpur habis baju seluar kotor..last last sekali terjun tali air mandi lah.tapi kan aku takut mandi pun aku mandi pun ada abg saudara aku tahan kan hahaha ...dalam oo mati karang tak kahwin aku haha ...
bila balik rumah mak mula lah bising bising haha aku ngan abg aku diam sahaja lah..nakal betui !

agak agak bila lagi nak ke bendang nieh erkk sapa mau join...mesty tak akan ada lagi kan .susah nak adakan lagi.sebab depa dah besar besar bukan nya mahu tangkap ikan pun..huhhh best nya waktu dulu dulu.....

 sekian terima kasih  ...

0 ulasan:

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories