...Assalamualaikum Selamat datang ke blog ini | baca | share | follow | komen | pandangan | enjoy | thanks for visit | goodbye...

Monday, December 26, 2011

ragam manusia

    Manusia ini pelbagai jenis perangai kan ada yang boleh terima ada yang tak boleh terima ada juga duk kat tengah tengah je ( ini lurus bendul kalau ada orang macam ini . haha ) .Kata orang biasalah ragam  manusia berbeza beza bukan . Memang pun ! 

   kadang kadang seseorang itu sendiri akan rasa ego bahawa dia yang lebih pandai dan berilmu daripada segala segalanya sebab itulah bila orang lain nak bagi pendapat teguran cadangan nasihat dia mulalah ada yang salahnya pada kita bukan pada dia.Dia hanya diri dia sahaja yang sebetul betulnya .Kalau ada orang macam ini memang kita tak boleh bawa membincang .

    aku ini ada juga tak betulnya tapi aku boleh juga pikir  masa masa akan datang apa terjadi kita bukan tahu apa yang terjadi kan .Itu pun mahu nak marah marah aku ke yela aku tahu kamu banyak duit banyak segala segalanya kamu leh buat apa sahaja yang suka kan . Tapi aku nak ingat je nanti sesak sesak barulah kamu minta kat ibu kamu kat ayah kan kat sapa sapa lagi . yela duit kan memang kena habis juga tapi beringat lah nanti bila perlu kan duit baru terkinja kinja mencari kan payah . simpan sudah biar orang tengok kita susah jangan orang ingat kita kaya sangat . kalau nak ikut sangat cara orang kaya memang payah lah pakai buang pakai buang ini kaya lah ! haiyaa nak marah marah lah aku cakap je mulut aku . bukan mulut kamu kan .
inilah nama manusia keras susah nak terima pandangan cakap baik baik kan boleh ! dah tak tahu kesopanan berbahasa hoi ! 

   inilah dia kehidupan yang membuat  kita terpikir  kita rasa kita yang betul tapi ada yang lagi betul dihadapan kita sendiri . Oleh itu kita harus terima pandangan orang lain juga dengan seada adanya baru lah bawa membincang dengan nada yang lembut dan halus kan senang tak nak marah marah kan !
supaya kita dapat dijadikan teladan dan peringatan kepda kita sendiri kan . Itu tanda " ada orang juga sayang kamu " kamu tak tahu kan . sebab itu kamu marah marah kan .



.....jangan sia sia kan kesempatan yang kita perolehi daripada orang lain.....



..
Pandangan?

0 ulasan:

    Popular Posts

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Categories